K O M U N I K A T Y






Home > Komunikacja w latach 1945-1989 > Jelcze PR100/PR110

5209, 5201

Świeże redutowe Jelcze na krańcówce 106.
5209: produkcja 1977, WAA360B, R6, kasacja 1980.
5201: produkcja 1977, WAA053B, R6, 21.02.1983 oddany w ramach reklamacji do JZS.

Foto: Lech Zielaskowski.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Rate this file (Current rating : 5 / 5 with 4 votes)
File information
Filename:JelczPR110_52092C_5201_106_PlZwyc_1979_fot__Lech_Zielaskowski.jpg
Album name:3872 / Jelcze PR100/PR110
Rating (4 votes):55555
Keywords:PR110 / 5209 / 5201 / 106 / PlacZwycięstwa / 1979
Data:1979
Miejsce:Plac Zwycięstwa
Nr pojazdu:5209, 5201
Linia:106
Filesize:597 KiB
Date added:Feb 09, 2020
Dimensions:1024 x 983 pixels
Displayed:443 times
URL:http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=110703
Favorites:Add to Favorites

Comment 1 to 13 of 13
Page: 1

~Marcin 2294   [Feb 09, 2020 at 01:58 AM]
Nóż się w kieszeni otwiera, jak sobie przypominam tamte czasy. Wozy źle zbudowane, multum reklamacji, w końcu rezygnacja i kasacja. Question
3872   [Feb 09, 2020 at 02:14 AM]
Sama prawda.
~Jan Oborniak   [Feb 09, 2020 at 08:18 AM]
Budowa hotelu Marriott rozpoczęła się w drugiej połowie 1977, na zdjęciu widać już kilkunastopiętrową konstrukcję szybu głównego, więc nie może być to rok 1977
~Skoda_9_Tr   [Feb 09, 2020 at 10:05 AM]
To chyba koniec maja 1979 r. Na placu trwa budowa ołtarza na mszę 2 czerwca.
dev   [Feb 09, 2020 at 01:43 PM]
Zwraca też uwagę dawny przebieg trasy przez środek placu.
2213   [Feb 09, 2020 at 03:18 PM]
Oczywiscie nasuwa sie logicznie 1979; dodatkowo widac chyba ze dwa samochody Polonez... (wiec tym bardziej) Smile
~P   [Feb 09, 2020 at 05:17 PM]
Pamiętam moment jak pojawiły się pierwsze PR110U 48** na mojej linii 157, którą jeździłem do szkoły. Na nowego Jelcza trzeba było trafić, więc czasami musiałem na niego długo poczekać Smile. Poza ogórkami, które były standardem na tej linii, peerki były ultra nowoczesne. Niesamowicie skrzypiały poręcze, a właściwie ich mocowanie (przypomniało mi się to jak miałem okazję przejechać się Solbusem 107*). Jeszcze większym szałem był przegubowy Ikarus na tej linii. Niestety, Kleszczowa miała tylko dwa wozy 2200 i 2199, więc Ikarus na 157 trafiał się bardzo rzadko. Ale się trafiał i najczęściej był to 2200, zaś 2199 widywałem na 191... To tak w ramach peerkowych wspomnień... A chwilę potem zmieniłem dzielnicę i znalazłem się w obszarze działania głównie Redutowej. Fajną linią było 163 obsługiwane tylko ikarusami z R7.
~Jan Oborniak   [Feb 09, 2020 at 05:27 PM]
Ja pamiętam jak w 1992 roku przyszedł Denis 4260 i jeździł na stałe na linii F. To był pierwszy powiew zachodu, nowoczesności. W niedziele całe rodziny wychodziły na przystanki w oczekiwaniu na przejażdżkę tym cudem techniki
~P   [Feb 09, 2020 at 05:58 PM]
Denisa też pamiętam. Ale miałem odmienne spostrzeżenia. On był z zewnątrz potwornie brzydki, toporny i "pancerny" (mnóstwo nitów na wierzchu). Wizualnie zdecydowanie na niekorzyść, szczególnie względem tego co jeździło w Europie Zachodniej. Sto razy ładniejsze były pchacze Ik435. Ale media nim się zachwycały i rozpisywały o lukratywnym kontrakcie z Brytyjczykami. W planach miał zastąpić Ikarusa i być podstawowym modelem KM w Warszawie. Zapewniały, że jest bardzo wytrzymały na warszawskie dziury, a bez jakiegokolwiek remontu ma przejeździć co najmniej 20 lat... Średnio podobała mi się ta perspektywa.... Dostarczono jeszcze 2 sztuki w kolejnym roku i ... na szczęście skończyła się przygoda z tym modelem....
~oko   [Feb 09, 2020 at 09:51 PM]
Dennis był specyficznie brytyjski. Mi się bardzo podobał bo był mało plastikowy. Te nity były świetne, tak samo jak eleganckie siedzenia z chromowanymi uchwytami. I poręcze z "mikrowgłębieniami" jak piłka golfowa. Biznesowo to nie miało sensu, tym bardziej że nie było przegubowej wersji. No i on był 6260 raczej?
~Marcin 2294   [Feb 10, 2020 at 05:23 AM]
Pełna nazwa firmy obecnie brzmi: Alexander Dennis Ltd. https://www.flickr.com/photos/103374223@N04/24473532037 Tak wygląda jeden z ostatnich nabytków w mieście, w którym żyję. Nastąpiła fuzja z firmą Alexander. W1992 był to: Dennis Lance. Kiedy przyszedł otrzymał numer 4260 (w papierach). Później zmienili na 6260 i naniesiono numery na wóz.
lenka   [Feb 10, 2020 at 10:15 AM]
O te poręcze ala piłka do golfa też pamiętam, z tylu miał chyba 4 miejsca i konstrukcję na bagaże?
~Marcin 2294   [Feb 10, 2020 at 10:24 AM]
Trzy i półki. http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=105457
Zastanawiam się co to za turystyk w środku, lecz nic mi nie świta.

Comment 1 to 13 of 13
Page: 1

Add your comment 
Name Comment
Laughing :lol: Razz :-P Very Happy :-D Smile :-) Neutral :-| Sad :-( Crying or Very sad :cry: Cool 8-) Surprised :-o Confused :-? Embarrassed :oops: Shocked :shock: Mad :-x Rolling Eyes :roll: Wink ;-) Idea :idea: Exclamation :!: Question :?: